Göteborgs mäktigaste familj | Aftonbladet

Han är en Ali Khan, deras yngsta, Tareq, sa polisen och tittade på mig som om jag borde veta vem det var.

Men det namnet sa mig absolut ingenting. Inte då när jag träffade honom för första gången på fritidsgården Mixgården i Hammarkullen för snart elva år sedan.

Killen i den vita t-shirten och mössan sög tag i oss direkt när vi kom in och genast ställde han ungefär hundra frågor på en minut. Han var huvudet högre än de flesta andra på gården och om han inte hade börjat ställa alla frågorna hade jag trott att han var en ur personalen. Men han var 15 år, gick i nian och verkade känna alla där. De andra ungdomarna skrattade när han skojade och hängde på när han ville vara med på bild. De följde honom.

På bilden som vi sen publicerade i Göteborgs-Posten spelade han pingis. Han såg koncentrerad ut och de andra killarna stod runt pingisbordet och tittade på.

Vad jag inte kunde veta då var att Tareq Ali Khan fyra månader senare skulle vara i centrum av nyhetsrapporteringen i Göteborg efter ett brutalt knivöverfall.

LÄS VIDARE HÄR (AFTONBLADET.SE)

